Læringssyn?
Til denne opgave arbejdes med det behavioristiske læringssyn.
Overvej, hvad skal den lærende
mht.: opgaver - aktiviteter, ressourcer, deltagelse, feedback?
1. Forløbet indledes ugen før, med et kortere oplæg (deduktivt)
2. Ugen efter kommer - uden yderligere informationer - en 'test' (Kahoot, Socrative eller lignende) med spørgsmål fra hele undervisningsforløbet.
2. Ugen efter kommer - uden yderligere informationer - en 'test' (Kahoot, Socrative eller lignende) med spørgsmål fra hele undervisningsforløbet.
3. Efterfølgende deles undervisningen op i 3-4 mindre videoer af 2-3 minutters varighed.
4. Efter gennemsyn af hver video tages en mindre test (igen Kahoot, Socrative eller andre)3 a. De elever der ikke består testen ser videoen igen, og efter gennemsynet tages testen igen.
5. De elever der består testen går videre til næste video
Der ligger dels en progression i forløbet, og dels et konkurrenceelement. Selv om man skal en tur retur tager hver video kun kort tid, og derfor er man ikke uhjælpeligt tabt, på trods af en fejl for meget.
Til sidst tages den indledende test igen, således at elever får en klar fornemmelse af, at forløbet har givet ny viden og/eller en mere sikker viden.
Selve forløbet benyttes i høj grad i den efterfølgendeundervisning.
TID & RUM
Anvendelse af høretelefoner anbefales!
Resultaterne + videoerne kan lagres i det læringssystem der anvendes på det enkelte uddannelsessted.
Dette undervisningsforløb kan typisk laves indenfor 1-1½ time.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar